maandag 27 februari 2012

Een bewerkt struisvogelei voor mijn zus en zwager.
mijn zus en zwager worden dit jaar alle twee 60 jaar en daarom hebben ze 24 februari een feestje gegeven voor hun samen.
Ik wilde iets eigens voor hen maken en ben tot dit ei gekomen.
Het is een struisvogel ei dat ik schoon gemaakt heb en met een heel klein zaagje uit gezaagd heb.
Van binnen wit geschilderd en van stof bloemslingers geknipt.Die bloemetjes heb ik met koud porselein na gemaakt en erop geplakt.
Het ei staat op een houten doosje wat ik geel geverfd heb.
Op het doosje heb ik drie zonnebloemen gemaakt van koud porselein en een trommeltje wat ik van een vriendin gekregen heb.
Mijn zus is vrijwilligster bij de zonnebloem en mijn zwager speelt al 45 jaar in de drumband van het dorp waar ze wonen.
In het doosje zitten voor deze zoetbekken een aantal bonbons.
Hier zie je de binnenkant beter. Ik heb een porseleinen eendje gebruikt, want ik had te weinig tijd om zelf wat te maken.

De boompjes heb ik gemaakt van bloembinddraad en in de flower soft shamrock green gedompeld. Ook het gras is hetzelfde flower soft.

De bloemetjes zijn delen van mini seringetjes die je op kaarten gebruikt.


Ook de achterkant van het ei is bewerkt. Het licht kan van de zijkanten,de voorkant en de achterkant binnen komen. Dat geeft een mooi effect. Op de zijkanten van het ei staan de namen van mijn zus en zwager Ik vind hem zelf wel geslaagd.



Wat jullie ervan vinden hoor ik graag.
Heel hartelijk bedankt dat jullie de tijd hebben willen nemen om een kijkje te nemen.








6 opmerkingen:

  1. Ooo Rommy, wat een prachtige eieren meid, super mooi gedaan!!helemaal top en zo veel werk. Het ziet er prachtig uit meid. Super mooi gedaan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wowwww Rommy, wat is dat super super gaaf !!! wowwww ! Liefs, Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helemaal te gek Rommy! Echt super!
    Liefs,
    Marjoleine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Rommy,
    Wauwwww ..... zeg, wat een mooi ei is dat geworden! Lijkt me ook een ontzettend geduld werkje zeg! En veel gepriegel in zo'n ei. Ik vind hem geweldig en ik denk dat je zus en zwager er super blij mee zijn! Liefs, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank je wel dames dat jullie hebben willen kijken.
    Het is idd heel veel werk en zeker gepriegel om die bloemetjes op de zijkanten te maken en te plakken.
    Maar dat is juist de kick vind ik.
    Gretha en Karel vonden hem super, dus missie geslaagd.
    lieve groetjes Rommy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een waanzinnig mooi ei Rommy! Heel bijzonder, zo'n speciaal cadeau.
    Groetjes, Jolita

    BeantwoordenVerwijderen